Sedikit Yang Diberi, Banyak Yang Dirasa

Posts tagged couple

Habituation of Dosa

snail460x

Siput. Simbol kepada habituation. Namun, apa pula kaitannya dengan kita?

“Ayah, esok hujung minggu. Amir belum pernah lagi tengok cerita kat panggung wayang. Boleh tak kita pergi sekali?”, seorang anak yang baru berumur 10 tahun memberi cadangan.

“Amir nak tengok cerita Transformers dan Spider Man, tadi Amir nampak iklan kat TV”, rayu anaknya yang bongsu itu, memujuk hati bapa.

“Amir, kanak-kanak tak boleh masuk panggung wayang lagi, hanya orang dewasa yang boleh masuk pawagam”, bantah ibunya dengan nada menasihati.

“Tapi Amir nak tengok sekali ni je, Amir dah bosan tengok cerita kat TV yang kecil tu”, anaknya membantah, cuba meluahkan perasaan.

Ayah dan ibunnya saling memandang, hairan dengan perangai anak bongsunya yang sudah pandai meminta benda yang tidak padan dengan umurnya.

 

Baca Seterusnyanya>>